måndag 6 december 2010

Nytt objektiv!





Idag slog jag till på detta Samyang fisheye 8mm 180 graders vidvinkelobjektiv som jag sparat och längtat efter ända sen i somras! Sorgligt nog är det för mörkt för en testkörning just nu så det får vänta tills imorgon. Jag är tacksam för att samyang finns. Nikon fisheye är helt ur min prisklass, kostar upp mot 7 gånger så mycket som det här gjorde. Tack vara min otroliga tur fick jag det sista objektivet som fanns kvar! Köpte det på Mediamarkt för att det är billigare där en på andra platser. Och för er som undrar vad det gick för är svaret 2790 kr. En tids sparande och ett litet bidrag av min far gjorde susen. :)


Här ska's ha roligt!!


Här kommer ett foto EJ MIN som visar hur man kan använda vidvinkel och hur det blir..(Lånade av googel)





Inga kommentarer: