onsdag 13 juli 2011

Sista dagen.





Åkte till stallet så att jag var där klockan 9:00 imorse.
Tog in honom från sommarbetet. Borstade. Red en sista gång. Flätade. Borstade mera. Satte på hans fina täcke. Gick runt med honom så att han fick äta. Fotade. Kramade. Kramade. Köparna kom. (12:15).
Lastade (det tog 1 timme).
Sa hejdå.


Jag vet att han kommer få det jätte bra och det är en stor lättnad att inte ha ansvaret längre och att slippa anpassa mina dagar efter honom. Framför allt i höst, då betet är slut.

Men jag får nog ta och åka och hälsa på honom i Örebro någon gång.

Vi har haft fyra mycket bra år tillsammans.
Jag och världens bästa heest.

Citerar "Mike & Molle" för dramatiskt avslut:


'Ajö är ej för alltid
Farväl är inte slut
I mina tankar
Finns du
Där finns du
Alltid kvar.'



2 kommentarer:

Lisa sa...

Det är verkligen slutet på en era! Sorgligt men bra ändå. Älskar den översta bilden på honom. Finaste B och B!
Men hur det än blev så blev vi cowboysar i alla fall Emme, precis som du sa...

Anonym sa...

Jag blir som alltid ... rörd... snyft
Skönt men sorgligt.. säger mum