fredag 5 augusti 2011

Kossor och oväntat möte





Cyklade en dryg mil (båda vändorna inräknat) nu på eftermiddagen för att få mig lite kogos. Rätt patetiskt att bo mitt ute på landet utan att ha kor i närheten. Men jag hade en trevligt stund med dessa nyfikna kossor. Det är farcinerande vilka långa och sträva tungor de har. En av dem snodde sin tunga ett helt varv runt min arm. Haha.




Hade även ett oväntat möte på vägen hem. Cyklade på en liten stig mitt igenom skogen när jag plötsligt passerar en grävling som smaskar på vildhallon i ett snår. Tvärnitar cykeln och drar fram kameran. Grävlingen har redan hunit flera meter bort och då kryper den in under en sten. Så jag kröp fram till stenen och tog några foton. Skulle gissa på att det är en ung grävling, typ född i våras eller så. 'Fullvuxen' men ändå fräsch och ung, och inte alls aggressiv. Den bara satt där under stenen helt lugnt och undrade vad jag höll på med. Efter några minuter cyklade jag vidare och lät han/hon återgå till hallonen.



1 kommentar:

Lisa sa...

Men vad häftigt att du träffat en grävling! Han var ju så söt, har aldrig sett en på så nära håll! Dessutom var ju kobilderna grymma! Älskar kor, de är ju så fina och nyfikna.