måndag 11 juni 2012

JAG HAR LÖST GÅTAN.

Jag kom på det. Jag har löst gåtan.
Varför fotografin är så viktig för mig och mänskligheten.
För att den skapar drömmar.
Den är drömmar.

Drömmarna är grunden. Sen kan det komma känslor och tankar. 

Man drömmer sig in i bilden om den är stark nog. "Jag vill se det där. Jag vill känna det där. Jag vill vara där. Hur underbart är inte det där?" Genom att se bilden kan vara där. Nästan.

Något större och något mer. Fotografin är nästan en religion om vår planet. Och som fotograf får jag det. Jag får vara där och föreviga det.

Och drömmar är ju nästan hela mening med livet tycker jag. 
















Drömmar ger liv.

Det tror iallafall jag.





(Detta är också inlägg nr 800 på min blogg. Woho!)


3 kommentarer:

Lisa sa...

Jag håller med! Drömmar är så oerhört viktiga, de är liksom vår farkosts bränsle och mål samtidigt. Och dina foton skapar ju så oerhört vackra drömmar!!

Mamma sa...

What can I say? Nothing. So true! Love

Linnea sa...

Du är så klok!! Vad vore livet utan drömmar? Det är ju byggt på det!
Älskar dina bilder! Då drömmer jag!