onsdag 28 november 2012

ATT GÖRA OM.



Som en del av er vet gjorde jag en bok som slutprojekt i skolan förra året.
Jag skickade in den till ett förlag som inte trodde att min bok inte skulle sälja tillräckligt bra.

Idag tog jag upp min bok manus på datorn och kollade igenom de 170 fotografierna jag hade valt ut.
Vissa av dem är fortfarande bilder som jag älskar, men väldigt många av dem är alldeles för intetsägande.
Hela meningen med att göra en bok var att väcka känslor, att skapa något hos läsaren.
Nu gör jag om det hela.
Av de 170 fanns ungefär 40 som fick vara med i min nya version.
Nu ska jag sätta ihop en nya bok, men med samma tema och tänkt.
Bara för min egen skull.

Sen kanske jag gör den till en riktig bok på någon av de tusen Internet sidor som hjälper en med sådant.
Om jag då är nöjd kanske jag går tillbaka till förlaget.
Vi får väl se.



Det är kul att plocka fram gamla bilder som jag nästan glömt bort.
Men som jag är stolt över.
Som den här bilden på Prillan.






.



1 kommentar:

LIsa sa...

Prillan-bilden har verkligen ett underbart ljus. Det är lite som att hon poserar, med huvudet i ljuset och fjäderdräkten perfekt placerad för att glittra och blänka som allra vackrast! Bra fotat!
Dessutom verkar ju förlagen inte ha jättebra koll alltid... Jag menar hur många gånger blev inte Harry Potter böckerna refuserade innan någon trodde på idén?? Jag tror på DIG hur som helst!!