söndag 24 mars 2013

KOM ALDRIG TILLBAKA.











När livet är jobbare än vanligt.
När demoner viskar i mina öron.

Tar ett djupt andetag och ignorerar rösterna.

Ni har ingen makt längre.
Ni bestämmer inte över mig längre.

Idag åt jag chokladbollar och drack en latte för att visa att ni inte längre har någon makt.

Jag har haft det så tråkigt den tiden jag lyssnat på er.
Inget gott eller fint på ett halvår.
Ingen chocklad eller god mat på jul och nyår.
En svältande julafton med några ynka quornfileér med senap.

Ni är inte välkomna.

Jag är trött och ledsen.
Svag och stark.

Ni har ingen rätt att följa mig.
Att vara nära mig.
 Viska i mina öron.
 Förvrida min spegelbild eller komma med idéer.

Det är mitt liv.
Ni är inte välkomna längre.
Ni måste gå nu.

Och aldrig komma tillbaka.










2 kommentarer:

Carro sa...

<3

Lisa sa...

Åh, vad vackert! Åh, vad starkt! Nu fördriver vi demoner och mörka skuggor som viskar och lockar. De kan inte styra oss längre. Vi är fria och starka!! Precis som vi är. Precis som vi är!