torsdag 20 juni 2013

RESFEBER.











Om tolv timmar sitter jag på ett flygplan.

Jag, min pappa och min farbror ska nämligen flyga till Island.
Jag har drömt, taggat och planerat den här resan i månader med min pappa.
Sedan förföll det också så att min kusin, Lia, som jobbar med valsafari tillsammans med sin fästman i Húsavík på somrarna, bestämde att gifta sig där i år också. Under den veckan som vi är där.
Så jag ska gå på bröllop och vara bröllopsfotograf till min kusin som ska gifta sig på en idylliskt vacker plats.
Jag ska bila runt hela ön med min pappa och farbror, gå längs de underbara stränder, titta på de vackra vattenfall, glaciärer, vulkaner, gejsrar, bada i varma källor, rida islandshäst och åka på valsafari.

Jag är så sjuuukt taggad.
Började packa för flera dagar sedan.
Och nu är nästan allt klart.

Jag kommer fotografera hela resan.
Jag kommer antagligen aldrig lägga ner kameran när jag befinner mig på denna underbart vackra plats.
Har hört att den här ön är en dröm för fotografer, på massor av sätt.


Det är en semester som kräver regnställ, långkalsonger, raggsockor och tjocktröjor, fastän det är mitt i sommaren, men det gör ingenting. 
Jag tror att det kommer bli helt otroligt.


Jag har haft mitt livs värsta vinter,
Och förväntar mig därför mitt livs bästa sommar.


Kommer hem om en vecka så bilbomb blir antagligen nästa fredag.


Ses!





2 kommentarer:

Lisa sa...

ÄLSKLING!!! Ha det fantastiskt nu och fota järnet!! Jag vet att det kommer bli fantastiska foton så jag förbereder mig för att bli fotobombad! Njut, fota och lev livet!! Puss och kram!!

Carro sa...

Så jäkla kul för dig!! :'DDD och jaa, du förtjänar VERKLIGEN den bästa sommaren någonsin så stark som du har varit!! <3 jag lånar ju din morsa till källvik :ooo hon är snäll :> fast det viste ju alla redan! ;) <3<3