tisdag 27 augusti 2013

FRAGMENT AV MITT.

















En persons rum säger mycket om personen ifråga, enligt mig.
Här har ni några fotografier från mitt lilla rum i den gamla villan ute i hjärtat av landet.

Jag gillar gammalt och charmig.
Och jag gillar konstnärligt och eget.

Växterna i mitt fönster har jag alla planterat själv.
Varför skulle jag vilja ha samma sorts svenska växter som alla har?
Jag har i mitt fönster avokado, apelsin, chili, bomull och tre granatäpplen.

Mobilerna i fönstret har jag gjort själv av stenar och fiskelina jag plockat på en strand i Kroatien. Samma sak med mobilen som hänger i sänghimmeln och den på väggen.
Alla fotografier på väggarna är mina.
Alla fjädrar, snäckor och stenar på byrån har jag plockat.
Böckerna som står vid byrån är mina stora inspirationer, albumen som står bredvid är fulla med mina egna fotografier. 

Böckerna på byrån har jag gjort själv. Den översta är min Islandsbok, som jag är väldigt nöjd med. 

Ja.. Så nu vet ni det.


(Polaroiderna som är med i bilderna är dock fake, de är vanliga utskrifter som jag klippt i polaroid format, jag har som ni kanske förstår inte hunnit åka till havet med mina riktiga polaroidkameror än. Men de riktiga polaroidbilderna kommer hamna på bloggen så snart jag får familjens dysfunktionella skanner att fungera.)






1 kommentar:

Lisa sa...

Älskar ditt rum, det är verkligen DU och det är så fint!! Ser fram emot att få se alla spännande polaroidbilder du kommer ta. Jag antar att en ny inspirationskälla kommer locka fram nya mästerverk...