söndag 18 augusti 2013

SOMMARENS SISTA SEMESTER.






























Så. 
Nu är jag hemma från fjällen.
Har haft en bra, men lite regnig vecka i Handöl.
Jag har gjort det vanliga; plockat kantareller, blåbär och hjortron och följt med på fisketurer.

Jag har också gjort det inte riktigt lika vanliga.
Bestigit trakten högsta berg Storsnasen med min bror (den enda dagen med strålande sol).
Badat i älven i det fem grader kala vattnet.
Varit till Åre älgpark och pussade en älgtjur sju gånger på dess gulliga, mjuka snok (det heter tydligen snok på älgar, inte mule som jag trodde), och kramat älgkalvar.
Och när jag blev rastlös gick jag själv ut på ren(foto)jaktsuppdrag och joggade efter dem på myren.

Jag har helt enkel haft det bra.







2 kommentarer:

Syster sa...

Fantastiska foton igen!! Bravo bravo bravo!!! Men hur fasiken kom du så nära renen? Väldigt coolt. Älskar alla bilder du tagit från handöl, händerna runt fisken, vyn över handölan(?), fjällbäckarna och fötterna är nog mina favoriter. Hur som helst, saknar dig så jag kan sprängas!! Tur att vi ses på söndag, annars hade jag inte orkat... Kärlek från syster.

Pernilla sa...

Fina fina fjällen!
Varför har du inte Instagram, du borde ha Instagram!
Kramar i mass!
/P