söndag 15 september 2013

UTE I MÖRKRET.












I fredags var det otroligt stjärnklart hemma hos mig. Jag gick ut med kameran och stativet någon gång efter elva på kvällen och ställde mig på stubbåkern i mörkret. Jag tycker det är så otroligt mäktigt att bara stå och titta upp på allt det där som döljs för oss på dagarna. Månen var uppe hela dagen, lyste stor i skymningen, men hade gått ner igen när jag gick ut vilket gjorde att allt syntes otroligt bra. Stjärnor och vintergatan. Jag fotograferade vårt hus därifrån jag stod, himlen och mig själv som lekte med ficklampan. 

Nattfotografering är inte mitt esse och bilderna är inte jättebra, men det är kul ändå.




1 kommentar:

Lisa sa...

Cool effekt med ficklampan! Lite svårt att se de andra dock tyckte jag, nattfotografering verkar supersvårt...