lördag 26 oktober 2013

Bara jag.






















Jag tänkte att det skulle vara lite roligt att få några nya fina bilder på mig själv, och ensam och uttråkad som jag var, tog jag med mig kameran och stativet och vandrade ut i skogen. Där strippade jag toppless framför kameran. Jag ville ha något äkta, något som bara var jag. Inga smycken, inget smink, inga kläder. Bara jag.
Jag har bojkottat smink sedan jag började bli frisk igen. Vi tjejer ska kunna känna oss vackra utan att kleta en massa gugga i ansiktet. Även hårfärg har jag slutat med. Jag har varit svarthårig, blond och rödhårig. Nu ska jag bara ha mitt egna bruna och lockiga hår.

Så jag ställde mig framför min egen kamera. Bara jag i den stora skogen. I dagens sista timmar och i ett stilla regn.

Jag kan fortfarande känna mig för stor. För tjock. Demoner kan fortfarande komma smygande och det var jobbigare än jag trodde att ta självporträtt. Jag har ju fått tillbaka min kropp. Mina former, mitt fett. Men jag ska aldrig gå tillbaka dit igen. Aldrig ska jag tillbaka till helvetet. När jag tycker att det är jobbigt brukar jag titta på bilderna jag tog på mig själv då. Då mår jag bättre igen. För vad som helst är bättre än att se ut och må så. Kvinnor ska vara kurviga.









Nu är det lördag kväll och nu ska jag gå och äta middag och sedan mysa med glass framför tv:n.

Ha det fint!






4 kommentarer:

Carro sa...

OMG!!! *-* ÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR de nya bilderna!!!! Hur kan du vara så vackeeeer?!?! :D har den översta som bakgrundsbild i mobilen nu^^ är så himmla stolt över dig för allt du har gått igenom, du är så satans stark! <3 kommer ihåg första gången jag såg den smala ansikts bilden på din blogg och jag blev så himmla ledsen... Du ser inte ens ut som Emme på den bilden :'c men nu är du seriöst snyggare än NÅGONSIN förrut!<3 du blir seriöst vackrare på alla sätt för varje dag :** <3<3<3

Lisa sa...

Jag blir fortfarande så himla tagen av allt du lägger ut och det här är så otroligt starkt. Jag håller helt och hållet med Carro. Du är vackrare än någonsin!! Bilden på ditt ansikte när du är sjuk är så skrämmande (för att inte tala om de andra bilderna, de är så fruktansvärda att de knappt går att ta in). Fotona på dig i skogen i all din skönhet, styrka och mod däremot är fantastiska! Du är så otroligt vacker att jag är rädd att du aldrig kommer att förstå hur underbar du är! Du borde alltid stå framför kameran! Vacker, vackrare, vackrast!! Underbaraste systern i världen!!!!!

Pernilla sa...

Herregud va vacker och stark du är! Fantastiska bilder! DU är fantastisk! /P

Bo-Göran sa...

Fantastiskt fina bilder och bra text. Du är jättefin!!!