torsdag 14 november 2013

Mötet med skogens konung.















Igår träffade jag på en älg i eftermiddagsljuset. Jag satt i bilen med nervevad ruta, så han verkade inte särskilt rädd för oss. Han små joggade lite och stannade upp i mellan åt. Jag blev jätteglad. Det är det närmaste mötet jag någonsin haft med en älg, och dessutom i vackert ljus och med kameran med rätt objektiv liggandes i knät. Mycket lyckat.

Jag är så glad att älgmordsveckorna är över. Jag kan inte förstå hur människor kan tycka det är roligt att gå ut i skogen och mörda djur.

Och hur vackra är inte älgar? Jag har haft en dröm i flera år om att kasta mig upp på ryggen på en vild älg och bara följa med den in i djupa skogen till älgarnas värld. Det kommer antagligen aldrig hända, men drömma är tillåtet.





1 kommentar:

Lisa sa...

Åh, älskade syster, det är du som är Tuvstarr! Vackraste prinsessan i hela världen. Underbara foton!