måndag 25 augusti 2014

Hej från Finland



















Ja. Här sitter jag. I mitt rum på en ö som tillhör ett annat land. Ålands första inlägg får börja med de sista analoga undervattensbilderna från Kreta.

Det är bra här. Min klass verkar prima, lärarna super, och utbildningen jätterolig, lokalerna är fina och fräscha och Åland är vackert.

Men ja, det är jobbigt ändå. Jag kan inte riktigt slappna av och är fortfarande nervös, orolig och ångestfull.

Men det blir säkert jättebra. Det är faktiskt bara dag två, även fast det känns som jag varit här i evigheter.

Och idag fyller jag 21.

De kommande tre dagarna är det kamerateknik på schemat, sedan teambilding på fredagen, helgen åker jag hem och hämtar det sista som jag behöver, och nästa vecka ger vi oss iväg ut i Ålandskärgård med havskajaker och är ute hela veckan. Japp. Sedan rullar det på med fullt schema fram till höstlovet, vecka 42, då jag planerar vara hemma hela veckan för att gosa med min katt och pussa på min systerson.




4 kommentarer:

Lisa och bebis sa...

Grattis älskling!!! Vet inte om mina sms går fram, men jag tänker så mycket på dig!! Allt låter toppen men jag förstår att det är skrämmande och läskigt samtidigt. Riktigt stora äventyr tenderar att vara det... Och vi finns alltid kvar här hemma om du behöver oss! Kärlek i massor!!! /Syster och systerson vid datorn ♥

Pernilla sa...

Hurra! Det låter ju fantastiskt! Kom ihåg, yolooooo! 😜 kramar!!!

Carro sa...

Ååh va bra att det verkar funka :* vet inte om du fått mitt sms men annars så: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! :*** <3<3<3

Anonym sa...

Åh va kul att få höra hur du har det!
Det känns alltid konstigt och ensamt i början. Det kommer bli bättre!
/Novali