torsdag 28 augusti 2014

Inga döda ormar på rummet











Idag hade vi i fotouppdrag att gå ut och fotografera naturen i annorlunda vinklar. Så vi försvann alla ut omnejderna innan lunchen, och efteråt fick vi välja ut en eller två bilder och sedan hade vi kritik på dem.

Här är några av dem jag tog. Inget märkvärdigt, men ändå mina första bilder på kursen, så jag tänkte de borde visas. Förutom det har vi gått igenom funktion och bästa möjliga användningssätten för filter, stativ och kameraväskor (vilket låter väldigt simpelt, men det finns mera till det än vad du kanske tror). Och även vår kommande resa till Fulufjället. Det verkar som en helt fantastisk plats. Andy visade bilder han tagit tidigare åren och de var makalösa. Vildsvinsstråk, Sveriges största vattenfall, nyfallen snö, gula träd och dimmiga soluppgångar över fjällen. Tagga!

Mina klasskamrater är awesome. Foto-och naturnördar hela gänget. Precis som jag. Dessutom är de väldigt duktiga och trevliga människor. Vi är sju tjejer och tre killar i klassen. Som ni kanske vet skulle vi vara åtta, inte tio, men två killar som gick foto föra året går ett utvecklingsår, men de är med oss hela tiden, och gör typ allt som vi gör ändå, i alla fall hittills.

Förutom mig finns det en vegan och en vegetarian i min klass. Vilket är helt fantastiskt för på alla kommande resor kommer vi kunna förbereda och laga mat tillsammans. Jag som hade föreställt mig hur jag satt själv och åt min tofu. Nu slipper jag det.

Hanna kan, precis som jag, hela Lilo & Stich utantill. Om någon säger att de kan en film utantill måste det ju testas. Så jag började dra en hel monolog, hon föll in i den och drog sedan en egen. Hehehe. Resten av klassen bara tittade på oss och skrattade. (Men det är ingen fara Carro, ingen kan citera alla andra filmer med mig, det kommer för alltid bara vara du och jag<3 nbsp="" p="">Elin hittade en död snok på gårdagens vandring som hon bar med sig hela vägen hem. Den kom på tal nu ikväll.
"Jag kanske borde lägga ut den i bilen..."
"Var är den nu?!"
"........"
"Men Elin! Du får inte ha döda ormar på vårt rum!"

Hahaha! Dagens roligaste mening.









3 kommentarer:

Carro sa...

Ååååh byt inte ut mig!<3 haha gud va kul det låter! är så glad för din skull! :* <3<3<3

btw, har inte skaffat skype än men säger till så fort det är fixat!^^

Anonym sa...

Ha ha ha - det låter ju toppen!!
Kram kram!

Lisa sa...

Åh, det låter fantastiskt älskling! Ser så fram emot att få höra allt i morgon! Kärlek.