söndag 21 september 2014

Förra helgen










Hela veckan har jag varit i fjällen med klassen. Det har varit fantastiskt och jag har fotograferat hur mycket som helst. Har så mycket bilder att gå igenom och det tar otroligt med tid. Dessutom har jag en del från helgen innan då jag var hemma, här är tre av dessa. Men det kommer massor med bilder från Fulufjället resan snart.

Sofia berättade innan jag åkte förra helgen att det skulle vara norrsken på kvällen så jag gick ut för att kolla, och det var det. Det var fantastiskt vackert och häftigt. Andra gången i mitt liv jag ser norrsken. Det var svagt, men inte lika svagt som förra gången. Man kunde se ljuset, men inte färgerna. De snappade dock kameran upp alldeles förträffligt.

Sedan plockade jag kantareller, varit på ett försenat födelsedagsfirande för min pappa på resturang med det bästa folket, och gosat med min systerson. Skulle fotografera honom, men han hade en dålig dag och var inte på humör, men några bilder blev det.

Och nu i helgen har jag och alla mina fina klasskamrater kvar på internatet varit på skördefesten, lagat god mat tillsammans, bastat, skrattat, sett film, ätit chips och kollat på bilder.  Jättemysigt.

I veckan ska vi ut på fotografiska dagsutflykter för att lära oss olika naturfototekniker, och nästa vecka åker vi till Rondane.

Fullt upp.







1 kommentar:

Anonym sa...

Emme! Jag är mållös inför dina bilder! Och så glad att du har det så bra! Stor kram från mostra