torsdag 20 november 2014

Solstrålar en grå dag








Här om dagen tog jag en promenad och hittade ett naturreservat fullt med hassel. En halvgrå dag och alla löven låg så klart på backen, men det var fint ändå.

Lektioner i bildspel hela dagen utan att vi lär oss särskilt mycket alls.
Gäspar och tristess.

Men jag har hunnit sortera, rensa och redigera om massor med bilder, Hanna har vanligt hår igen (efter mååånga timmars slit), vi har sett många avsnitt av Sherlock och vi åkte alla till Mariehamn en stund efter middagen och jag köpte två pocketböcker på secondhand.

Imorgon ska vi åka från skolan redan 06:30 (05:30 svensk tid) för att ta båten över till Sverige och gå på fotomässan. Det ska bli jättekul. Älskar fotomässan. Jag har gått på den många år nu och tröttnar aldrig. Mängden inspiration plus all teknik, böcker, utställningar, föreläsningar.. De är ett paradis för fotonördar, och i år ska jag dit med nio andra fotonördar, vilket antagligen kommer bli helt super. Men jag skulle vilja att Carro kom också, så att vår tradition inte bröts. (Vad sägs som att du dyker upp och överaskar mig där imorgon?)

Efter det tar jag pendeln till Uppsala och hem till min kära syster och firar Betos 44 års dag i efterskott med familjen. Ska bli kul att träffa dem alla, har inte sett dem på fem veckor nu.







1 kommentar:

Lisa sa...

Oj vad vackra foton! Nya favoriter faktiskt!! Underbara!!