onsdag 14 januari 2015

Dagen innan snön kom










Färgerna var få och matta, dimman dissade världen och frosten bet kallt i allt den fick tag på. Jag tycker sådana dagar är otroligt vackra. Kanske lite dystra, men otroligt vackra.


Idag ligger jag hemma på soffan och snorar och nyser. Gosar med min katt, ställer lite bilder och kollar på Pocahontas och Oceans.

(Ställa är ett nytt fantastiskt ord istället för "redigera", det är det ordet de använder på Tierra Grande, det jag gör är ju att ställa om rawfilerna så att de bättre representerar verkligheten, jag redigerar inte i den bemärkelsen)


Jag undrar hur mina klasskamrater har det på sina praktiker. Min är riktigt bra, men jag börjar få nog av att sitta på kontor. Jag vill tillbaka till vildmarken.







1 kommentar:

Lisa sa...

Kan tänka mig att förvånansvärt mycket av ett sådant wildlife-jobb som naturfotograf ändå faktiskt sker framför datorn... Hoppas du har det grymt! Det låter som så spännande i alla fall! Du får berätta allt om lightroom sen! Kram.